Vad behöver man packa?

27 april, 2024 av Marie Holmberg

Hejsan scouter, nu var de dags för scouting igen! Vi börjar med samling och hälsa alla välkomna, efter vi hälsat alla välkomna, så frågar vi vad vi ska göra idag, och idag var de packning inför läger som vi skulle gå igenom men först lite lekar. Vi började med 15sekunders leken, lite typ som dunkgömma, de gick bra. Efter de tog vi och lekte spegel tagen mycket spring I benen idag. När vi lekt klart den sprang alla scouter ett varv ner till vindskydden. Då gick vi in I stugan och Miranda hade packat en packning som hon brukar göra inför läger, men innan vill gick igenom vad vi behöver så dela vi upp alla scouter i små patruller, där dom fick skriv8 ner vad man behöver i sin packning om man ska på läger, många hade nästan samma, men dom hade mycket bra synpunkter och vad som behövs. Efter vi gått igenom vad alla skrivit så fick alla testa att bära runt på Mirandas packning, och sedan gick Miranda igenom vad hon brukar ha med sig. Där var lite tid över så vi gick ut och lekte en lek till innan vi avslutade med scoutsången och tackade för denna gången. Scouter var redo, alltid redo!