Tälja!

18 april, 2024 av Marie Holmberg

Hejsan scouter, nu var de dags för scouting igen! Vi börjar med samling och hälsa alla välkomna, denna gången hade vi familjescouterna med oss och även en som ville prova på scouting, efter vi hälsat alla välkomna, så frågar vi vad vi ska göra idag, och idag står det tälja. Men först måste man göra av sig med allt spring man har i benen. Så då valde vi godis trollet som första lek. De gick jättebra, sen tog vi Spegeltagen. Efter en stunds lek så skulle vi börja tälja, så vi satte ut oss med goda avstånd till varandra och så visade vi hur man gör, och detta gick jättebra! Alla lärde sig snabbt och tyckte de var kul. Efter vi täljt en bra bra stund så samlades vi runt elden en liten runda och där bjöd jag på varsin marshmallow. Sen avslutade vi och frågade vad som var bäst idag, de var allt idag sa scouterna. Sen sjöng vi scoutsången och tackade för denna gången. Scouter var redo, alltid redo!