Överleva

21 mars, 2024 av Marie Holmberg

Hej Scouter. Vi började med att hälsa alla välkomna och fråga vad vi skulle göra denna kvällen, denna kvällen innebär överlevnad. Men först så måste vi börja med lite lek. Så vi lekte pepparkakstagen en liten stund alla sprang och hade jättekul. Sen gick vi in i skogen och försökte se om scouterna kom på något för att klara av en natt i skogen. De blev att försöka göra ett vindskydd. så man slipper väder och vind. Dom hittade vad dom hittade i skogen för att göra ett vindskydd, detta tog ca 30min för dom att göra ett skydd, tittar man noga så ser man att där ligger en person inne i vindskyddet dom gjorde. Men det började bli lite för mörkt, så vi gick tillbaka till stugan och så gick vi in och diskuterade lite vad man behöver ha med sig för att klara en helg utomhus. Då tog vi gjorde patruller med två per grupp att komma överens om vad som behövs för att klara en helg ute. rangordna 1 till 10 eller mer. 1 var det viktigaste. ingen av patrullerna hade samma i sina listor dom gjorde. Men dom flesta hade samma i slutändan. så dom hade klarat av en helg ute. Sen var tiden slut för detta möte så då sjöng vi alla scoutsången och tackade för denna kvällen. Scouter var redo, alltid redo!