Onsdag fast lite senare

19 mars, 2024 av Marie Holmberg

Då var det dags för scouting igen! 😀 Vi började med att hälsa alla välkomna, sedan diskuterade vi vad vi skulle hitta på idag. Spårarna visste vad vi skulle göra idag, det var första hjälpen. Men innan vi gick in på det så var det dags för lite lekar. så vi lekte lite lekar med tjuv och polis sedan godistrollet. Under tiden vi lekte förberedde Tobias att göra upp en eld. Då fick några scouter tända brasan. Sedan övade vi på bandage, hur man stoppar blödning utan bandage. Vad man kan använda istället för bandage och stötning om ngn skadat sig. Linda bandage på sina kompisar och sig själv. Medan alla testade så grillade vi lite marshmallows, det var uppskattat. sedan var dagen redan till sitt slut och då sjöng vi scoutsången runt elden och pratade vad som var bra och dåligt. Scouter, var redo, alltid redo!