Kottmärket

17 april, 2024 av Marie Holmberg

Hej scouter, dags för scouting idag igen, vi börjar med samling och frågar scouterna vad vi ska hitta på idag. Några trodde tälja, men det är nästa veckas möte. Idag blev de kottmärket, men innan vi gick ut och letade kottar så börjar vi med lite lekar, det blev under hökens vingar. Men den börjar bli svår nu med så många färgglada kläder. Efter leken gick vi en bit bort ifrån stugan till några tallar, där letade vi efter kottar en stund. Vi hittade massor med kottar. Samlade ihopa en rejäl bunke och gick tillbaka till stugan för att prata om vilka kottar vi hittade, vilka djur som äter kottarna, och vad en kotte är för något. Efter vi pratat en stund om detta så började vi pyssla lite med kottarna. Detta var väldigt kul, många gjorde så olika pyssel. Men sedan var det närmare slutet för detta mötet, så vi gick ut och sjön scout sången. Och tackade för denna gången, scouter var redo, alltid redo!