Knut knöt en knut

9 mars, 2024 av Marie Holmberg

Hej scouter, Miranda kom och höll oss sällskap denna gången med. Vi började med att hälsa alla välkomna och frågade vad vi skulle hitta på, och barnen visste exakt vad vi skulle göra på dagens möte, men vi börjar alltid med lite lekar. De börjades med tjuv och polis. Dom gillar att springa runt och gömma sig. Efter de så blev de godis troll leken, och de gick undan. Dom fick Springa massor. Men de var kul tyckte dom. Efter 20 min lek så gick vi in och pratade vilka knopar dom kunde utan instruktioner. Dom flesta kunde råbandsknopen. 3 st kunde den utantill och vad den används till. Sedan tränade vi på skotstek, dubbelt halvslag, råband och till sist tältpinneknopen, dom flesta lärde sig dom utantill. Dom gillar att göra knopar. Sedan städade vi upp efter oss och vi sjöng scoutsången, dom sjöng jättebra. Miranda filmade lite när dom sjöng.