Knopar

15 februari, 2024 av Marie Holmberg

Andra scoutkvällen började vi med massa lekar med Miranda som lekledare igen. Barnen gillade detta och körde 3 lekar. Vi började med att köra godistroll. Efter det körde vi Follow the leader och till sist körde vi Sally go up and down, sen var barnen trötta i benen och vi gick in och körde träning på knopar och vad man kan ha dom till. Vi ska försöka få alla spårarna att kunna 3 st knopar utan och innantill innan terminen är slut. Vi tränade på dubbelthalvslag,pålstek, tältpinneknop och skotstek. Barnen gillade knopar så mycket att dom testade att göra nästan alla 9 jag hade med som förslag. Vi höll på med detta tills vi skulle avsluta. Då avslutade vi med scoutsången och tackade för denna gången. Nästa vecka är det sportlov så barnen kan leka. Så vi kör igång igen efter lovet med nya aktiviteter. Scouter var redo, alltid redo!