Farliga kottar

3 april, 2024 av Marie Holmberg

Hej Scouter! Välkomna till en dag med scouting. Idag ska vi göra tändkottar. Men vi börjar alltid med samling och lek med barnen. Så det blev under hökens vingar 2 gånger. De var fullt fart på alla. Även Miranda var med och lekte med alla glada barnen. Efter leken gick vi in i stugan och började plocka på oss en bunke kottar var och knöt ett litet snöre så vi kunde doppa dom i smällt stearin. alla scouterna gillade detta. och gjorde ca 5-7 st var. När vi närmade oss slutet på denna kvällen gick vi ut och testade kottarna. Dom brann bra och länge. Flertalet av scouterna tog några kottar med sig hem . Och till sist så städade vi upp och avslutade med att sjunga scoutsången och fråga scouterna vad som var bäst, det var att doppa kottarna i stearinet. ( och sedan tända fyr på dom så klart ) Scouter var redo. Alltid redo!