Äventyrare finns!

8 mars, 2024 av Marie Holmberg

Äventyrarna har klagat på att vi inte bloggat på ett tag så nu får vi ändra på det.
Vad har de gjort då? – MASSOR!!!!!

Vi hade lägerbål nere vid vindskyddet, sjöng sånger och kom på att vi inte är så duktiga på att elda. Några har bakat äpplekaka som vi fikade på. De som inte hade knivbeviset fick en grundlig genomgång som de sedan fick bevisa att de förstått för att slutligen få knivbeviset. Vi åkte in till Snapphane Scoutdistrikts Kansli i Hässleholm och genomförde avdelningens stämma. Tillsammans skrev scouterna också två motioner som sedan togs upp på kårens stämma. Vi har tränat på att elda, gått igenom yxan och sågens alla delar. Monterat en mycket skum såg, som fungerar riktigt bra. Och så har vi huggit! Sedan hann vi faktiskt grilla lite marshmallows när vi äntligen fått eld. Roligt har vi!