Nya scouter – Medlemsregister Scoutnet

De som kommer till scouterna för första gången ska registrera sig med hjälp av QR-koden på dörrarna eller länken här. Detta för att vi ska ha kontaktuppgifter ifall något händer. Dessutom ska de ha programmet på en lapp med sig hem så att de vet vad som ska hända och ledarnas kontaktuppgifter.
När scouten deltagit tre gånger ska bli medlemmar. Medlemsansvarig kolla med avdelningsledarna tre veckor efter registrering om medlemmen ska registreras. Scouter som slutat ska rapporteras till Medlemsansvarig så att dessa avregistreras. Om de redan betalt terminsavgiften avregistreras de först nästa termin.

Det är också avdelningsledarnas ansvar att uppdatera när halsduk och märken delas ut. Detta görs i Scoutnet.

Närvaroregistrering

Avdelningsledarna fyller vid varje sammankomst i närvarokort för kommunalt aktivtetsbidrag (ApN – Aktivitetskort på Nätet). Behörighet och medlemmar i avdelningen registreras av Medlemsansvarig.

Program

Ledarna är ansvariga för att det finns ett program terminsvis som följer scouternas program. Detta ska delas ut scouterna på avdelningen samt delges styrelsen som ser till att detta publiceras på hemsidan. Programmet ska även innehålla kårgemensamma aktiviteter.

Pengar

Avdelningen har varje termin 200 kr/avdelning och 10 kr/scout, avdelning med 10 scouter ger 300 kr (200+10*10).
Antingen så kvitteras de ut efter hand mot kvitto eller så kvitteras pengarna ut i klump av kassören och det är då upp till avdelningen hur man gör med kvitto.
Skulle avdelningen behöva mer pengar så kontakta kassören som tar upp detta med styrelsen, ifall det finns utrymme till detta i kårens ekonomi.

Material och mat

All mat i frys, kyl och skafferi är fritt att använda förutsatt att det inte är märkt med avdelningsnamn. Kårens material är fritt att användas. Om materialet lämnar Ljungen ska det lämnas en materiallista med info om när det kommer att lämnas tillbaks till materialförvaltaren.

Om något behöver lagas, går sönder eller saknas ta kontakt med materialförvaltaren, Jonas Thörn.