S:t George

Allt som händer i kåren,Äventyrsscouterna,Spårarscouterna,Stigfinnarscouterna,Upptäckarscouterna,UtRo
23 april, 2016 av admin

Idag har vi firat S:t George.

Vi samlades på Västergårda, ställde upp oss i position med fanorna först, scouter sedan och föräldrarna sist. Nu skulle vi till att tända facklorna och upptäckte då att vi inte hade något att tända med. Turligt nog så fick vi låna några tändstickor av hjälpsamma föräldrar.

Vi gick runt sjön och stannade när vi kom fram till grillplatsen. Vi började med att Johanna berättade historien om riddaren George och draken, därefter gick vi vidare till märkesutdelningen.

Johanna berättar historien om S:t George och draken.

Först ut var äventyrarna som fick Bygget, Demokrati och/eller Hjälpa. Upptäckarna stod näst på tur och fick Finna och Nära. Spårarna fick Brinna och Skapa. Våra minsta scouter Stigfinnarna som gjort alldeles nya söljor med bävrar på, fick en större bäver att sätta i ficklocket, Ljusspåret och Hitta. Vill ni veta mer om vad scouterna lärt sig för att få märkena kolla in denna länken!
Sist ut var det Malin och Anneli som fick förtjänstmärket Brons efter att ha varit aktiva i kåren i 5 år. Vi passade också på att gratulera Mini som fyllt 20 med ett lite presentkort.

Spårarscouter i spänd väntan på vilka märken de ska få.

Till avslutning sjöng vi scoutsången och sedan passade vi på att grilla lite medhavd korv.

Efter firandet smakade det bra med grillad korv.

#‎stgeorgs2016‬ #scouterna #vinslövsscoutkår