Kårstämma

Allt som händer i kåren,Äventyrsscouterna,Familjescouting,Spårarscouterna
8 mars, 2019 av admin

Nu var det dags för den årliga kårstämman. Vad är det för något då? Jo, varje år så kallas alla medlemmar i kåren, oavsett om man är 6 eller 73 år, för att kolla om styrelsen gjort det som man bestämde vid förra kårstämman.

Vi bestämde att Saga skulle hålla i klubban och att Jonas skulle skriva protokoll. För att sedan kolla så att Jonas verkligen skrev det vi bestämde så valdes Aron och Zeb till justeringsmän.

Verksamhetsberättelsen kan alla alla läsa så vi tittade på lite bilder istället (mycket roligare). Vi tittade också på hur kåren förvaltat våra pengar. Det var lite krångligt med balansräkning och resultaträkning. Men Magnus (vår revisor) förklarade att tillgångar är en godispåse man köpt, skuld är pengarna man lånat för att köpa godiset.
Vi fattade också att elen till stugan kostat 11 000 kr under förra året. Detta var mindre än 2017, så vi har lärt oss att stänga dörrarna bättre!

Sedan skulle vi välja styrelsen. Först var det kårordförande och vice kårordförande, Marie och Malin fick sitta kvar. Därefter var det dom andra i styrelsen, Jonas, Helene T, Mini, Johanna och Saga föreslogs, så dom valde vi in.

Nu var vi nästan färdiga, bara revisor och revisorssuppleant, Magnus och Gunni föreslogs, så dom valde vi.

Nu klubbade Saga att kårstämman var avslutad och vi åt glass med strössel och chokladsås i stora lass.

Aktiva scouter lyssna på Johanna som förklarar vad vi ska besluta.
Marie och Saga